Aktueel/FAQ

U kunt ons bereiken op 079 3605560 of per email: info@viawww.nl


Wij proberen binnen 24 uur uw vraag te hebben beantwoord.

1 Vragen
1.1 Hoe kunt u met zulke lage prijzen werken?
Ons motto is Messcherpe prijzen. Razendsnel geleverd.

Omdat ons artikelbestand vrijwel uitsluitend uit voorraadartikelen bestaat is meer dan 99 % van de orders direct in een keer leverbaar. Bestellen op werkdagen (ma-vr) is in bijna alle gevallen de volgende werkdag leveren. 

Wij voeren zelf geen voorraad en laten onze groothandelsbedrijven zelf bij u afleveren. Daarom kunnen we heel snel en voordelig aanbieden. Wij streven ernaar om alle artikelen ineens door 1 toeleverancier bij u af te laten leveren. Dat lukt in 95 % van de gevallen. In het geval dat er niet 1 maar meer aanbieders op een dag zullen verschijnen laten wij u dat op voorhand weten.

Iedere groothandel heeft haar specialisme en prijzen. Daar stemmen wij ons artikelbestand op af zodat we de scherpste prijzen kunnen hanteren. Keerzijde is dat er dan wel eens meerdere groothandels moeten leveren en u dus meerdere aanbiedmomenten op een dag kunt verwachten. Wij laten u dat op voorhand weten.


Door het niet zelf aanhouden van een voorraad kunnen we flink besparen op allerlei kosten.
Dat voordeel rekenen wij aan u door. Door genoegen te nemen met een flinterdunne marge zijn wij in heel veel gevallen de voordeligste keuze.

Daarbij doen wij er alles aan om zo min mogelijk klachten te krijgen door uitsluitend met beproefde kwaliteitsartikelen te werken, en u zo goed mogelijk te informeren over de status van de zending.
Alle artikelen zijn 1e kwaliteitsartikelen, tenzij nadrukkelijk anders vermeld. Wij kopen geen partijen in, levering is altijd vanuit de voorraad van de groothandels.
1.2 Waarom kom ik uw site niet tegen op vergelijkingssites?
Ons uitgangspunt is werken met zo scherp mogelijke prijzen, zodat u zoveel mogelijk kunt doen met uw budget.

De vergelijkingssites worden betaald door de deelnemende bedrijven en laten ook alleen die betalende verkopers zien in die lijstjes. De deelnemende bedrijven betalen dan per keer dat u daar op klikt. Iedere klik kost al gauw 15 cent!

Bij 15 cent per klik is bij een conversie van 3 % een bedrag van 5 euro wat de verkoper aan kosten heeft gemaakt om dat ene artikel te verkopen. Die 5 euro moet vervolgens in de prijs doorbrekend worden.


Wij kiezen ervoor die kosten niet te maken en u zo scherp mogelijk aan te bieden.

Wij hebben flink veel artikelen die gewoon het meest scherp zijn geprijsd. Die treft u dus niet aan bij de vergelijkingssites. Door te zoeken op het EAN nummer van een artikel in bij voorbeeld Google krijgt u in zeer korte tijd de prijzen van nog veel meer aanbieders te zien, en vaak dus goedkoper dan in de lijstjes. 

Wij adviseren dan ook de artikelen te checken door de EAN nummers in te voeren in Google.

1.3 Hoe komt u aan de reviews?

Alle reviews zijn van klanten die daadwerkelijk hebben besteld. Na bestelling ( en betaling ) ontvangt u een uitnodiging om al dan niet anoniem mee te doen aan het maken van een review. Die uitnodiging wordt door Stichting WebwinkelKeur verzonden. Dit is een externe partij. Wij hebben voor Stichting WebwinkelKeur gekozen omdat dit de partij is waar het abonnement het voordeligste is, en simpelweg doet wat het moet doen.

Wij hebben nooit klanten beloond voor het schrijven van een review.

Wij hebben in het verleden wel tijdelijk een euro per review overgemaakt naar het kankerfonds. Zodra wij dit weer doen zal dit duidelijk zichtbaar zijn ( net als voorheen ) bij het uitnodigen tot het schrijven van een review.

Wij kunnen het verzenden van de uitnodiging niet beinvloeden.

Wij kunnen nooit een minder goede review achterhouden. Bij een slechte beoordeling wordt deze tijdelijk in quarantaine gehouden ( niet zichtbaar op de site ) en hebben we dus de gelegenheid het probleem met de klant op te lossen. Dit is overeenkomstig de werkwijze van Stichting Webwinkelkeur.

Onze insteek is dat we maar een keer de kans hebben de klant meer dan tevreden te laten zijn met zijn of haar bestelling. Gemaakte fouten lossen we naar behoren op.

Wij werken samen met verschillende leveranciers en vervoerders. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt en die mag u ons aanrekenen in de review. Wij staan immers ook voor de werkwijze van alle betrokken partijen. Dat houdt ons scherp en geeft nieuwe klanten een juiste weergave van de manier waarop wij werken.

1.4 Bezorgd u thuis?
Ja, wij bezorgen thuis. Of op een door u opgegeven ander adres.

Uw artikelen worden binnen Nederland kosteloos bezorgd bij een besteding vanaf 200 euro. Bezorging is overdag op werkdagen. Is uw order minder dan 200 euro, dan brengen wij 4,95 euro in rekening als bijdrage in de kosten. Voor enkele goederen is een bijdrage van 9,95 van toepassing ongeacht het orderbedrag. Dat zijn met name sommige lengtegoederen. Als die toeslag van toepassing is staat dat duidelijk bij het artikel vermeld. Voor de bezorging op de Waddeneilanden wordt een bijdrage van 25 euro berekend. 

Uitzondering is het huren van een persset welke verzonden niet wordt afgehaald , maar verzonden wordt.

Andere uitzondering is de bestelling van Thomsit vloerprodukten. Bij deze categorie worden vrachtkosten berekend tot een bestelling van 675 euro aan Thomsit produkten. Die bijdrage is 42,45 euro inclusief BTW. Bezorging is overdag op werkdagen. De genoemde bijdrage van 4,95 euro ( tot 200 euro orderwaarde ) is hier niet toepassing.


1.5 Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen zijn inclusief BTW. Wij kunnen intracommunautair leveren aan ondernemers in het buiternland. De BTW wordt dan verlegd. Door ingeven van uw BTW nummer wordt de BTW uit de factuur gehaald en wordt op de factuur vermeld 'BTW-verlegd'
1.6 U zegt dat er vanaf 200 euro geen verzendkosten zijn. Er wordt toch 9,95 verzendkosten in rekening gebracht hoe zit dat?

Enkele lengtegoederen ( meestal huismerkartikelen ) betrekken wij bij een leverancier die deze lengtegoederen voor een messcherpe prijs levert, maar wel een deel van de transportkosten in rekening brengt.  Wij berekenen vervolgens 9,95 aan u door ongeacht het bestelbedrag. Bij het artikel staat duidelijk vermeld dat deze kosten in rekening worden gebracht. Voor deze artikelen zijn alternatieven beschikbaar waar die toeslag niet wordt berekend.

De artikelen waar die toeslag voor in rekening wordt gebracht zijn ook bij een van de vestigingen van de groothandel af te halen waarbij dan geen toeslag van toepassing is. Zie de categoriebeschrijving van het betreffende artikel waar die vestigingen zijn.

1.7 In Belgie zijn betaaltoeslagen niet meer toegestaan. Dit is een EU regel. Waarom rekent u dat wel door?

Dat klopt. Vanaf 9 augustus 2018 heeft ook Belgie de wetgeving aangepast op Europese Wetgeving. Wij rekenen deze kosten nog wel door aan onze klanten. Wij zijn een nederlandse webwinkel en in Nederland is de wetgeving nog niet aangepast waardoor we de in rekening gebrachte kosten kunnen doorberekenen. Zodra de wetgeving is aangepast zullen wij geen meerkosten meer in rekening brengen maar ook afscheid nemen van betaalmethoden waar te veel kosten ons in rekening worden gebracht. Wij willen voordelig blijven aanbieden en kunnen met de flinterdunne marge de extra kosten niet op ons nemen. U kunt altijd rechtstreek op ons rekeningnummer overmaken zonder dat er kosten in rekening gebracht worden.

1.8 Is er een minimaal orderbedrag?

Neen, wel rekenen wij een toeslag van 4,95 euro tot een orderbedrag van 200 euro bij verzenden.

Uw artikelen worden binnen Nederland kosteloos bezorgd bij een besteding vanaf 200 euro. Bezorging is overdag op werkdagen. Is uw order minder dan 200 euro, dan brengen wij 4,95 euro in rekening als bijdrage in de kosten. Voor enkele goederen is een bijdrage van 9,95 van toepassing ongeacht het orderbedrag. Dat zijn met name sommige lengtegoederen. Als die toeslag van toepassing is staat dat duidelijk bij het artikel vermeld. Voor de bezorging op de waddeneilanden wordt een bijdrage van 25 euro berekend. 

Andere uitzondering is de bestelling van Thomsit vloerprodukten. Bij deze categorie worden vrachtkosten berekend tot een bestelling van 675 euro aan Thomsit produkten. Die bijdrage is 42,45 euro inclusief BTW. Bezorging is overdag op werkdagen. De genoemde bijdrage van 4,95 euro ( tot 200 euro orderwaarde ) is hier niet toepassing.

1.9 Waarom wordt er door verschillende leveranciers geleverd?
Wij streven er naar geen voorraad te hebben en alles direct door de groothandel bij u aan te laten bieden. Hierdoor hebben wij lage kosten en kunnen dat voordeel aan u doorgeven. Het komt voor dat uw bestelling uit artikelen bestaat die wij bij verschillende groothandels betrekken. In dat geval zijn er dus meerdere aanbiedmomenten. 

Ook komt het voor dat een artikel tijdelijk niet voorradig is en dan proberen wij dat elders te betrekken.
Na uw bestelling mailen wij u dan ook altijd even hoe en wanneer er geleverd gaat worden.

1.10 Kunt u het tijdstip of dagdeel van bezorgen doorgeven?
Neen, dat is helaas niet mogelijk. Wij geven alleen de dag door waarop (overdag) wordt afgeleverd.

Het doorgeven van een dagdeel of tijdstipindicatie is voor ons ook een grote onvervulde wens.
Wij werken met verschillende groothandels die de artikelen direct naar u verzenden, zonder onze tussenkomst.

Veel wordt met eigen vervoer door de groothandels bezorgd en die rijden een route die ons ook niet wordt gecommuniceerd omdat die pas s'avonds voorafgaand aan afleveren wordt bepaald. Wij kunnen dus ook geen dagdeel aangeven. Mocht u niet thuis zijn, dan kunt u verzoeken bij buren af te geven door een briefje achter te laten of dat op voorhand bij de bestelling te vermelden. U kunt ook op uw werkadres laten afleveren of een datum kiezen in de toekomst als u een vrije dag heeft bij voorbeeld.

Alleen bij pakjes die wij zelf met Postnl verzenden kunnen wij een trackingscode geven.
1.11 Wanneer wordt er bezorgd?
Er wordt overdag op werkdagen bezorgd. Zaterdag wordt daarbij niet als werkdag gerekend.
1.12 Bezorgt u ook op de waddeneilanden?
Ja, tegen meerprijs van 25 euro per bestelling. Alleen na overleg vooraf. Wij passen dan de bestelling aan en overleggen met u de afleverdatum.
1.13 Hoe wordt er afgeleverd?
Artikelen worden aangeboden door bij u aan te bellen. U dient vervolgens zelf de artikelen af te halen bij de plek waar is aangebeld. 

Grote en zware artikelen worden formeel tot naast de auto afgeladen. U dient er dus rekening mee te houden dat u zelf vanaf de auto tot in de woning de artikelen dient te vervoeren. Normaliter zijn de chauffeurs bereid u te helpen, maar zijn daar niet toe verplicht.

Wordt een pakket per post verzonden dan laten wij u dat vantevoren weten en ontvangt u een Track en Trace code.
1.14 Bezorgt u ook buiten Nederland? Wat kost dat?
Ja, in overleg is dit mogelijk. Neem contact op voor de voorwaarden.
Wij zullen dan voor u het bestelproces zo aanpassen dat vanuit uw land besteld en geleverd kan worden. Standaard is bestellen en afleveren alleen op nederlandse adressen ingesteld.

Levering naar Belgie is in de grensregio vanaf 100 euro kosteloos voor de meeste artikelen. ( Geen Thomsit, en enkele andere artikelen ) Informeer even voorafgaand aan bestellen. 

De kosten van verzending zijn sterk afhankelijk van de maten en gewicht van het pakket.
Een pakket verzenden van 30 bij 30 bij 20 cm van 15 kilo kost bij voorbeeld 11 euro naar Belgie, 11,95 euro naar Duitsland, 12,50 euro naar Denemarken, Frankrijk, Groot Britannie, Luxemburg en Oostenrijk.

Gebaseerd op de tarieven van GLS. klik hier

Zolang u een pakket wilt verzenden zijn de verzendmogelijkheden prima. Wilt u bij voorbeeld buizen laten verzenden, dan wordt dat een heel ander verhaal. Neem dus even contact op voor de vele mogelijkheden.

Tarieven DPD klik hier en open de brochure

In overleg met u bespreken wij de beste verzendoptie.


1.15 Is BTW verlegd in Belgie mogelijk?
Ja, Wij kunnen aan bedrijven in België BTW verlegd aanbieden, mits u BTW aangifte doet in België. Door ingeving van uw BTW nummer en bedrijfsgegevens kunt u zonder de BTW bij ons af te rekenen de bestelling plaatsen. U betaalt vervolgens zelf de BTW in België.

Op uw factuur wordt vermeld -BTW VERLEGD- en worden uw BTW gegevens vermeld.
Levering in België duurt normaliter niet langer dan levering in Nederland.
1.16 Hoe bestel ik vanuit Belgie?
Bestellen vanuit Belgie is mogelijk. Een zeer belangrijk deel van de artikelen kunnen kosteloos bezorgd worden in het grensgebied met Nederland, vanaf 100 euro orderwaarde. Echter een aantal artikelen moeten wij zelf verzenden en die kosten brengen wij bij u in rekening. Wij verzenden dan met GLS. Na verzending ontvangt u dan een track en trace code van de verzekerde vezending. Na een of enkele dagen ontvangt u dan het pakje. Tijdens de verzending kunt u de status controleren via een track en trace code.

Voor de artikelen die wij zelf moeten verzenden zijn drie tarieven ( tot 30 kilo ): 11 euro voor een small pakje, 14 euro voor een medium pakje, en 17,50 euro voor een large pakje. Indien de grootste lengte en de kleinste lengte van de zijdes van het pakje  bij elkaar opgeteld maximaal 50 cm is, is het een small pakje. U vult bij het afrekenen dan de code in: pakje belgie small

Is de kortste plus langste zijde maximaal 80 cm, dan gebruikt u kortingscode pakje belgie medium
Is deze maximaal 150 cm, dan gebruikt u kortingscode pakje belgie large
Indien wij dus per GLS moeten verzenden is het dus niet mogelijk lange lengtes buis te verzenden. Wij kunnen wel met u overleggen dat op een andere wijze te verzenden. Neem dan even contact met ons op.

Het is dus verstandig tijdig een mail te verzenden naar ons met een afdruk (in pdf ) van uw bestellijst. Wij controleren dan of er verzendkosten zijn, en zo ja hoeveel. In het geval dat er geen verzendkosten zijn, krijgt u van ons een persoonlijke kortingscode.

Wij begrijpen dat deze manier van werken omslachtig is voor u. Omdat wij ons richten op een zo scherp mogelijke prijs voor ieder artikel hebben wij voor dit systeem gekozen.
1.17 Mag ik artikelen ruilen of retourneren?
Ja, dat kan. Het Europees modelformulier wat u kunt gebruiken treft u aan bij de Algemene Voorwaarden.

Retourneren is alleen mogelijk door de artikelen naar ons adres terug te zenden. Wij kunnen de artikelen dus niet bij u afhalen. Omruilen voor een ander artikel is in een aantal gevallen wel mogelijk. Dit met medewerking van de groothandel(s)
 
Voor retouren verzoeken wij u vooraf even contact met ons op te nemen, om af te stemmen hoe dat het beste kan. U heeft het recht aan te geven binnen 14 kalenderdagen (gerekend vanaf de ontvangstdatum) de artikelen terug te willen zenden. De verzendkosten van retouren zijn voor uw rekening. U krijgt uw gehele aankoopbedrag terug inclusief verzendkosten, mits voor de teruggezonden artikelen ook verzendkosten in rekening zijn gebracht. De betaling doen wij uiterlijk 14 dagen nadat u heeft aangegeven de artikelen terug te willen zenden, zodra de artikelen door ons zijn ontvangen. U heeft 14 dagen de tijd de goederen terug te zenden nadat u ons heeft aangegeven gebruik te willen maken van het recht op retour.
Wij crediteren op de door u gekozen betaalmethode. Bij een betaling met een creditcard bij voorbeeld crediteren wij dus niet naar een bankrekening, maar crediteren we op de creditcard.

Artikelen welke niet binnen de twee weken ( of wettelijke termijn van recht van retour ) na ontvangst worden aangegeven te willen worden geretourneerd nemen wij in overleg terug met een afslag van 50 % op de aankoopwaarde.

Na ontvangst van uw verzoek tot gebruikmaking van uw herroepingsrecht sturen wij u binnen 1 werkdag een bevestiging van ontvangst.

Verplichte tekst miv 1/7 2015:'De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.''




Als richtlijn houden wij aan dat de teruggezonden artikelen direct weer verkoopbaar moeten zijn. Zorg dus voor een deugdelijke verpakking. 

Zodra wij artikelen ontvangen die niet direct verkoopbaar zijn behouden wij ons het recht voor behandelingskosten in rekening te brengen. Indien wij kosten in rekening moeten brengen, nemen wij contact met u op en leggen schriftelijk vast hoe hoog de kosten zijn, en hoe wij dat hebben berekend. 

Europese richtlijnen geven aan dat ook voor speciale bestellingen het recht van retour van toepassing is. Wij houden ons daar aan. Wij nemen de speciale bestellingen dan ook gewoon terug, maar informeren u voorafgaand aan plaatsing van de bestelling bij onze leverancier(s) duidelijk welke consequenties het voor ons heeft indien u de artikelen gaat terugzenden. 
Wij geven hiermee enkel aan dat wij het artikel niet mogen retourneren bij onze leverancier(s)

Omdat het veelal de minder gangbare artikelen betreft (die wij bij onze leveranciers niet kunnen retourneren ) blijven wij met moeilijk te verkopen artikelen zitten. De kosten daarvan moeten wij hoe dan ook weer aan onze klanten doorrekenen, en dat proberen wij zo veel mogelijk te beperken. De optie die artikelen u te onthouden is naar ons idee niet de beste. Met duidelijke communicatie over en weer proberen wij u op de beste maar wel werkbare manier te helpen.

Er zijn artikelen die wij niet terugnemen. Dat zijn op maat geknipte slang en artikelen die een houdbaarheidsdatum hebben. Alvorens wij de bestelling van deze beperkt houdbare produkten bij onze leverancier(s) plaatsen zullen wij u daar per mail nogmaals van op de hoogte te brengen en u verzoeken mee in te stemmen met het niet mogen retourneren van de betreffende artikelen.



1.18 Waarom zou ik me abonneren op de maandaanbiedngen?
Dit is natuurlijk niet verplicht. 

Maandelijks spreken wij met onze leveranciers aktieartikelen af, die wij vervolgens heel scherp aanbieden. Dat kunnen reguliere artikelen zijn, of artikelen met een overvoorraad of uitlopende artikelen. In elk geval zult u de artikelen niet ( althans dat proberen wij ) tegen een lagere prijs elders kunnen verkrijgen. Treft u deze elders tegen een lagere prijs aan overweeg deze dan daar te kopen, omdat wij met een flinterdunne marge werken. Voorafgaand aan plaatsen van de artikelen checken de prijzen bij andere aanbieders, en proberen de laagste prijs te hanteren.

Vinkt u de optie aan, dan krijgt u maandelijks per mail een overzicht van de aktieartikelen. 

Heeft u eerder een besteling geplaatst, dan kunt u ook per mail de code opvragen, en hoeft u zich niet te abonneren op de maandaanbiedingen.
1.19 Is het mogelijk om op een ander adres geleverd te krijgen?
Ja, dit is mogelijk. U kunt dat bij de bestelling aangeven.

1.20 Hoe lang is de levertijd?
Indien u maandag tot en met vrijdag voor 17.00 uur voorraadartikelen bestelt,  zal de bezorging de werkdag erna ( overdag ) plaatsvinden. Op vrijdag tot 1700 uur besteld is dan maandag bezorgd. Na vrijdag 1700 uur en in het weekend zal de bezorging op dinsdag overdag plaatsvinden.

Bijna alle artikelen zijn uit voorraad leverbaar. Artikelen welke niet direct uit voorraad leverbaar zijn worden nageleverd, of gecrediteerd, wat u wenst. U krijgt daar bericht van voordat wij de artikelen bij onze leveranciers bestellen, en laten aan u de keuze wat te doen. Creditering op uw verzoek is uiteraard mogelijk.

Bij speciaal te bestellen artikelen vermelden wij dat bij het artikel, of indien dat niet het geval blijkt te zijn, wordt u dat per mail gecommuniceerd alvorens wij de bestelling bij onze leverancier(s) plaatsen. Wij geven daarbij een indicatie van de te verwachten levertijd. U heeft het recht die bestelling te annuleren en wij storten dan uiterlijk binnen 2 werkdagen uw betaling terug.

Om dit zoveel mogelijk te voorkomen is het advies tijdig te bestellen en bij de opdracht aan te geven wanneer u de artikelen wenst te ontvangen. U kunt dat bij de bestelling eenvoudig aangeven. Wij houden daar dan zo veel mogelijk rekening mee.

Thomsit artikelen worden normaal binnen drie dagen bij u bezorgd. Wij informeren u na uw bestelling wat de precieze leverdatum zal worden. Alvorens wij de bestelling bij de leverancier(s) plaatsen verzoeken wij u aan te geven of dat accoord is. Pas dan is uw bestelling een feit. Dit omdat deze artikelen na plaatsing van de order door ons bij de leverancier(s) niet meer retour mogen. Dit zijn namelijk artikelen met een houdbaarheidsdatum, welke een voorschrift hebben ten aanzien van de wijze waarop deze moeten worden bewaard.
1.21 Ik heb het eigenlijk NU nodig, wat nu?
Neem even contact met ons voor de mogelijkheden. Gangbare en handzame artikelen kunnen wij overdag in de meeste gevallen binnen een paar uur voor u beschikbaar hebben in Zoetermeer. U moet dan wel in de gelegenheid zijn af te ( laten ) halen.

1.22 Kan ik achteraf betalen of onder rembours geleverd krijgen?
Ja, dit is mogelijk. De artikelen worden dan per pakketpost verzonden en onder rembours geleverd. De extra kosten voor verzending per pakketdienst en de kosten voor aanbieding onder rembours worden bij u in rekening gebracht. Neem vooraf contact met ons op zodat wij de kosten hiervan kunnen berekenen.
1.23 Zijn de teksten op uw website bindend?
De teksten, prijzen en informatie zijn zorgvuldig samengesteld. U kunt hier echter geen rechten aan ontlenen. Wij houden het recht voor bij onjuiste informatie een artikel niet te leveren.
Wij stellen u hiervan op de hoogte.
1.24 Kunt u maatwerkslang leveren?
Ja, dit is in overleg mogelijk. Eventueel ook met aangeperste koppelingen. Neem even contact op.
1.25 Ik mis een artikel. Kunt u dat leveren?
Wij proberen een compleet assortiment aan te bieden en het assortiment voor u overzichtelijk te houden. Wat dan ontbreekt kan eenvoudig worden besteld. Graag doen wij u een vrijblijvend aanbod. Liefst even mailen of bellen, dan krijgt u een concreet antwoord.

Wij kunnen putten uit een artikelbestand van bijna 5.000.000 artikelen, dus wat u zoekt is bijna altijd mogelijk.

Ons motto: Messcherpe prijzen. Razendsnel geleverd.
1.26 Kunt u een perstang opsturen?
Als u van ver komt en een tang wilt huren dan is verzending van een tang handig. Dat doen wij met aangepaste voorwaarden. Dat heeft te maken met het niet kunnen controleren van de identificatie van de huurder op afstand, en de verzendkosten.

Ook losse persbekken kunnen wij verzenden. Neem even contact op, dan maken wij een offerte en stellen een contract voor u op. Borg is afhankelijk van het type persbek.

Het is ook mogelijk een persset af te laten halen door iemand anders dan uzelf. Neem dan tijdig contact op. Terugzenden van een persset is mogelijk, wij zorgen dan voor een juiste verpakking.
1.27 Hoe zit het met garantie?
U heeft recht op normale fabrieksgarantie. Mocht een artikel een defect vertonen neem dan als eerste even contact op zodat we een passende oplossing kunnen bieden, en u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn. Wij fungeren als eerste aanspreekpunt en zoeken naar een voor u passende oplossing in overleg met onze leverancier(s) en producent(en)

Indien wij moeten helpen bij een garantieclaim, rekenen wij daar geen vergoeding voor.

De garantievoorwaarden tasten de rechten van u als consument zoals die voortvloeien uit de wet of de overeenkomst niet aan.
1.28 Hier staat dat het artikel niet retour mag. Dat mag toch niet?
Ja, dat klopt.

Vrijwel alle artikelen zijn uit voorraad leverbaar en mogen zonder meer retour gezonden worden.

Europese richtlijnen geven aan dat ook voor speciale bestellingen het recht van retour van toepassing is. Wij houden ons daar aan. Wij nemen de speciale bestellingen dan ook gewoon terug, maar informeren u voorafgaand aan plaatsing van de bestelling bij onze leverancier(s) duidelijk welke consequenties het voor ons heeft indien u de artikelen gaat terugzenden. Wij geven hiermee enkel aan dat wij het artikel niet mogen retourneren bij onze leverancier(s)

Omdat het veelal de minder gangbare artikelen betreft (die wij bij onze leveranciers niet kunnen retourneren ) blijven wij met moeilijk te verkopen artikelen zitten. De kosten daarvan moeten wij hoe dan ook weer aan onze klanten doorrekenen, en dat proberen wij zo veel mogelijk te beperken. De optie die artikelen u te onthouden is naar ons idee niet de beste. Met duidelijke communicatie over en weer proberen wij u op de beste maar wel werkbare manier te helpen.

Er zijn artikelen die wij niet terugnemen. Dat zijn op maat geknipte slang en artikelen die een houdbaarheidsdatum hebben. Dat laatste zijn bij ons enkel de Thomsit artikelen. Alvorens wij de bestelling van deze beperkt houdbare produkten bij onze leverancier(s) plaatsen zullen wij u daar per mail nogmaals van op de hoogte te brengen en u verzoeken mee in te stemmen met het niet mogen retourneren van de betreffende artikelen.
 


1.29 Ik wil mijn bestelling retourneren. Hoe doe ik dat?
Dat kan. Enige uitzondering zijn bestelde op maat geknipte slang en Thomsit artikelen.
Wij volgen hieronder het europese standaardprotocol.

 

Informatie rondom garantie & retour

Retourneren

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst van uw bestelling zonder opgave van reden te annuleren. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u onderstaand formulier invullen en retourneren via info@viawww.nl

Uitzonderingen retourneren

Enige uitzondering zijn Thomsit produkten omdat deze een houdbaarheidsdatum hebben en op voorgechreven wijze opgeslagen moeten zijn.

Garantie

U heeft recht op de normale produktgarantie. Neem in eerste instantie contact met ons op. Wij bemiddelen dan voor u.

Identiteit ondernemer

viawww.nl als activiteit vallend onder Meng BV

Meerpolder 1 A
2266 JB Leidschendam
info@viawww.nl

079 3605560
KVK 59674547
NL853599452B01

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)

Aan
viawww.nl (Meng BV )
Meerpolder 1 A
2266JB Leidschendam

Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*):


Besteld op (DD-MM-YYYY) : — Bestelnummer :


Ontvangen op (DD-MM-YYYY):


Naam/Namen consument(en)


Adres consument(en) :


IBAN Rekeningnummer:


Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)


Datum(DD-MM-YYYY):


(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

1.30 Ik heb een klacht!

Dat betreuren wij. Alles in onze organisatie is er op gericht klachten en teleurstelling zo veel mogelijk te voorkomen. Uw klacht proberen wij altijd netjes op te lossen.

Neem daarom even contact met ons op, en wij proberen dan uw klacht naar behoren op te lossen. U kunt bellen, mailen danwel per brief uw klacht indienen. U kunt ons ook persoonlijk bezoeken op ons adres Meerpolder 1 A, 2266 JB te Leidschendam op maandag tot en met vrijdag ( tenzij dit officiele feestdagen zijn ) tussen 900 uur en 1800 uur. Na ontvangst van uw klacht ( op welke wijze dan ook ) bevestigen wij de ontvangst daarvan per mail en informeren u wat wij er aan doen.

Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Op alle overeenkomsten met in Nederland wonende consumenten is het Nederlands recht van toepassing. Wij onderwerpen ons aan de jurisdictie van de bevoegde rechter van uw woonplaats of van onze vestigingsplaats. Dit naar uw keuze.


1.31 Welke persbek heb ik nodig?
Om na te kijken welke persbek u nodig heeft verwijzen wij graag naar de site van Rems. U treft daar een overzicht van de bestaande merken en de daar op passende persbekken.
1.32 Hoe gaat viawww.nl om met 'Geoblocking' ?

Per 3 december 2018 is de Geoblocking Verordening (EU 2018/302) van toepassing. Kort gezegd regelt deze verordening dat Webshops, consumenten uit andere lidstaten, niet mogen discrimineren bij het bieden van toegang tot websites en de aankoop van producten en diensten.
Klanten moeten, ongeacht hun woon- of vestigingsplaats, toegang hebben tot de website van hun keuze, ook als die website zijn activiteiten niet richt op het land waar de klant gevestigd is. De webwinkelier hoeft hierbij niet te leveren aan klanten die gevestigd zijn in landen waar hij zijn activiteiten niet op richt, maar moet wél klanten accepteren die bereid zijn om de goederen of diensten af te halen in een leveringsgebied waar de website zich wél op richt.

 

 

  • Viawww.nl weigert geen klanten op basis van nationaliteit, woonplaats of vestigingsplaats.
  • Viawww.nl rekent dezelfde prijzen en hanteert de zelfde voorwaarden buiten ons leveringsgebied als voor nederlandse klanten
  • Viawww.nl richt zich op de Nederland. Viawww.nl kan niet verplicht worden buiten Nederland ter bezorgen. Indien u levering wenst buiten Nederland vraag dan op voorhand even na of we het door u gewenste artikel kunnen bezorgen. Wij leveren beperkt in Belgie en op verzoek en in overleg in andere landen
  • Klanten betalen de btw van het land waar de levering plaatsvindt. 
  • Viawww.nl kan niet garanderen dat het product toegestaan is in en/of geschikt is voor normaal gebruik buiten het leveringsgebied (denk hierbij onder andere aan samenstelling, labels, stekkers, netspanning of veiligheid).
  • Viawww.nl hoeft klanten niet te informeren over de verschillende wettelijke verplichtingen voor producten.

 

Neem contact op
* Verplichte velden